söndag 11 mars 2018

Sent igår kväll och tidig morgon

Så här ser det ut rätt mycket nu, Greta är nyfiken, rädd och arg på samma gång och kommer nära och tittar och morrar och fräser. Sigvard morrar och fräser han också och gömmer sig hos mig, klart det är otäckt att det kommer en stor främmande katt och är arg. 

Jag ska köpa en kattlåda till så att han slipper gå förbi henne för att gå på toaletten. 


 Jag insåg när det var läggdags igår att SIgvard inte vågade dricka, äta eller gå på lådan när Gabriel och Greta var med så vi sov i sovrummet bara han och jag och i morse kissade och bajsade han ordentligt och sedan både åt och drack han.

Innan vi gick in i sovrummet hände detta, Greta kom och la sig hos Gabriel efter att ha fräst på honom i flera timmar.


Lilla Sigvard låg på min andra sida och försökte göra sig osynlig. 


Lillskrutten då, tänk om bara Greta kom ihåg hur rädd hon blev för snälla Gabriel när hon flyttade in och taggade ner lite. Fast hon är ju en ung honkatt och reagerar som honkatter gör och det är inte så lätt för henne heller nu.


Så här har det varit nu på morgonen, Sigvard ligger mest hos mig men vågar sig ut på små promenader i lägenheten och Greta smyger efter och håller koll. Jag funderar på att låsa in Gabriel och Greta i sovrummet när jag köpt den nya lådan och låta Sigvard undersöka lägenheten en stund i fred så han vet var han kan gömma sig om han blir rädd och så att han får röra sig obehindrat en stund.


2 kommentarer:

  1. Vad roligt att Sigvard äntligen fått komma till er. Så efterlängtad. Greta kanske inte håller med om det just nu, men det kommer hon såklart att göra. Han är jättefin! Jag tycker han påminner mycket om Gabriel, trots att det syns att färgen inte är samma. Jag blir alldeles varm i hjärtat av Gabriel som är så snäll. Vilken kille alltså. <3 / Anne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Gabriel är otroligt snäll och tålig, världens bästa fadersfigur åt småttingarna. Jag blir också alldeles rörd av hur fin han är mot både Sigvard och Greta och hur han försöker underlätta för dem. EN riktig liten vardagshjälte!

      Sigvard har klättrat lite på möbler ikväll och då blev Greta väldigt intresserad, hon morrar inte lika mycket längre heller. Jag ska testa att låta alla tre sova hos mig inatt,

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...