fredag 16 mars 2018

Fredag kväll hos kattfamiljen

Jag dammsuger alltid minst en gång i veckan för lilla Gabriel är känslig mot damm och låter i andningen annars. På fredag eftermiddag brukar jag städa och tvätta så att vi har det fint hemma och slipper alla hushållssysslor under helgen. 

Jag köpte ju två nya kattlådor så att vi skulle ha en i varje rum så att Sigvard skulle slippa gå förbi Greta som stod och morrade första dagarna. Som tur är tyckte ingen av katterna att det skulle stå en låda i vardagsrummet så ingen använde den en enda gång. 

Igår tog jag in den i sovrummet istället och eftersom alla katterna då hellre använde den istället för den lilla hörnlådan jag köpte så bytte jag ut den. 

Hörnlådan får åka ner i källaren och jag har slängt ut 300kr på något jag använde i 6 dagar... 
Ja, ja. Den kan ju vara bra att ha nästa gång jag köper kattunge. 


De här lådorna är riktigt bra. De är djupa och breda och rymmer massor och man kan enkelt lyfta av halva taket så man kommer åt att göra ren dem. Dessutom saknar bottnarna helt mönster eller hålor där klumpbildande sand kan samlar. Rekommenderas varmt!


Sigvard tycker om mjukdjur och vill gärna ta Gretas blå mus.


Greta vill också vara med och leka.


Sigvard kastar musen till henne och kollar om hon vågar ta den...


och sen kastar han sig på den och morrar högt, alla ska höra att han är en himla cool kille som kan döda möss!


Sigvard spänner blicken i Greta "Hör du hur cool jag är Greta?"
Greta ser fundersam ut och vet inte riktigt vad hon ska göra, är det värt att tjafsa om att det är hennes mus? Hon brukar dessutom gärna dela med sig av sina leksaker.


Den fantastiskt coola killen fortsätter morra lite för säkerhets skull, han är ju faktiskt rent av ett litet lejon ändå.


Nystädad hall och världens fulaste kattlåda men den funkar. Jag funderar på att bygga in lådan i en Hol igen så jag slipper se den.


Greta har fått tag på den blå musen och lämnar högtidligt över den till mig.
Greta "Varsågod matte, nu får du kasta den."


Sigvard "Voffor då då? Vad gör ni Greta?"


Jag kastar och Greta apporterar.
Sigvard vet inte riktigt vad han ska tro.


Återstår att se om Sigvard lär sig apportera, än så länge nöjer han sig med att sno leksaken från Greta.


Så kommer Gabriel och vill vara med och leka...


och då vill Sigvard också leka. Hur goa är de inte? 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...