söndag 18 mars 2018

Gretas lillebror och partner in crime

När jag ser Greta och Sigvard inser jag verkligen att jag hade rätt, hon behövde en lekkamrat i sin egen ålder. De har jättekul tillsammans och tröttnar visst aldrig på att busa.


Hon pussar och kramar honom mycket också och visar att hon tänker vara den som fortsätter bestämma över flocken.


Greta "Man måste ju se till att han är hel och ren också!"


Vatten har alltid intresserat Greta men det är ännu roligare när man är två som fascineras tillsammans.


Greta "Har du sett så konstigt Sigvard? Det droppar från kranen!"


Sigvard tittar alldeles förstummat han också, hur kan det droppa så roligt varje dag?


Man behöver få känna att matte fortfarande tycker att man är en liten prinsessa också, matte får ju inte bara gulla med Sigvard.


Sigvard har dragit ut dynan ur podden.


Det är jättespännande att se vad han hittar på.


Sigvard "Nu syns jag inte! Hitta mig den som kan!"


Gabriel och jag tittar på ifrån soffan.



Greta har gömt sig inne i podden och Sigvard attackerar.


De har så kul ihop att det är en fröjd att se dem.



Ombytta roller, Sigvard igger i podden och det är Gretas tur att jaga honom. 





De busar länge och turas om att vara den som gömmer sig och att jaga och båda tycker det är lika kul. Det blir så tydligt att det var det här Greta behövde, någon som vill leka med henne.






2 kommentarer:

  1. Vad härligt att hon fått en lekkamrat💕
    Jill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är så glad att de tycker om varandra, Greta har så mycket roligare nu än när hon bara hade mig och Gabriel att leka med.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...