söndag 11 mars 2018

Porträtt - Sigvard andra dagen hos oss

Det är inte klokt vad tiden flyger förbi, han har bara varit här sedan igår och det känns som mycket längre. Han vågar inte riktigt äta och kissa när Greta och Gabriel är i närheten så då påminns jag om att han nyss kommit hit men han är så mycket Gabriel och Greta att det känns som om jag redan känner honom.

(och så bara för att jag skrev det så har han precis stått på diskbänken och ätit framför ögonen på Gabriel). 


Han vågar ta mer och mer plats.


Ska man bo hos mig så får man vänja sig vid att bli fotograferad vad man än gör.


Sigvard "Gäääsp!"



Så kom lilla Gabriel och insåg att nu sitter ju den lille på hans plats, vilket guldläge att sätta sig bredvid.
Sigvard "Åh herre min... Han sitter ju precis bredvid mig!!!"


Gabriel försöker smälta in och låtsas som ingenting...
och Sigvard håller på att smälla av och så sprang han iväg.


Snart Gabriel, snart får du också krama honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...