söndag 18 mars 2018

En vecka hos oss

Vad tiden flyger förbi, de här bilderna tog jag igår och insåg att lilla Sigvard har varit här i en hel vecka. Det känns både längre och kortare på en gång och som om han har landat bra i min lilla flock.

Visst är det härligt när ljuset hamnar rätt när man fotograferar. Bilden är tagen när jag kom hem från gymmet och katterna turades om att bli klappade. Det är en härlig känsla när tre små balifjantar kommer springandes och är lika glada alla tre för att matte är hemma!


Klöspelaren på golvet är nog den mest använda vi har, alla turas om att klösa en stund när jag kommer innanför dörren.


Sigvard klöste på mattan första dagarna men nu har Gabriel och Greta lärt honom att klöspelaren är mycket goare att klösa på.


Sigvard "Jag kan också matte! Visst är jag duktig!"


Gabriel "Och jag med matte, glöm inte mig! Jag är också jättefin eller hur?!"


Gabriel tycker väldigt mycket om båda sina småsyskon men behöver också få egentid med matte och få höra att han är världens finaste. Jag fattar inte hur andra hinner med att ha fler långnäsor och samtidigt skulle jag gärna vilja ha en till.


Farbror Gabriel på en av sina favoritplatser. Han har utsikt över hela köket och om matte använder mikron så blir den sådär lagom varm och go att sitta på.


Greta vill också ha koll!


Lilla Sigvard är högt och lågt hela tiden och ska alltid vara med när något händer.
Min mini-gullgris.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...