söndag 4 mars 2018

Nedräkning

Nu är det en vecka kvar tills jag får hämta lilla Sigvard och Greta är taggad på att få en buskompis. 


Greta "Vad ska jag få sa du matte?"


Greta in action, visst ser man att hon behöver någon att busa med.


Det är lite lustigt att hon leker precis samma lekar som Gabriel gjorde när han var yngre, han apporterade också och satte sig precis där och ville att jag skulle leka att leksaken gömmer sig och hoppar iväg.

Det lustiga är att ibland är det som om det klickar till i huvudet på honom och så kommer han mascherande som förr med Gretas favoritleksaker och vill busa. Fast det märks att han blivit äldre, han vill helst inte behöva springa efter leksaken längre.


Stor och liten, helt samspelta.


Jodå farbror Gabriel kan han också...


han till och med apporterar någon enstaka gång till Gretas och min förtjusning.


Oj så spännande, musen gömmer sig bakom kartongen.


Idag har jag köpt en ny Feliway friends, förhoppningsvis gör den det lite lättare för Greta och Gabriel att acceptera sin nya lillebror. Jag vet inte om den hade någon effekt i höstas men det var ju rena drömmen att sammanföra Gabriel och lilla Greta så vi kör på samma koncept den här gången.


Greta "Vad har du hittat på nu matte?"


Vi har fått en ny matta också, både för att det är vansinnigt kallt på golven nu och för att dämpa ljudet när katterna galopperar över parketten.


Vi har rekordkallt nu så jag tog fram Issys värmedyna igen och den här gången vill katterna verkligen använda den.


Greta "Fast du ska vara med matte, håll handen här nu. Jag ska sova hos dig!"


Nästa helg hämtar jag Sigvard, det ska bli så spännande att se hur alla tre reagerar.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...