lördag 10 mars 2018

Välkommen hem Sigvard!

Idag har lilla Sigvard äntligen flyttat in. Precis som jag förutspått tog Gabriel emot med öppen famn och Greta blev arg och rädd för nykomlingen, honor brukar ju ha mycket svårare för att släppa in nya katter på reviret och Gabriel gillar alla varelser. 

När man suttit i transportburen och blivit fräst på av en liten arg och rädd katthona är det rätt mysigt att det finns en snäll kattfarbror som vill pussas också men Sigvard fräser på Gabriel också, inte så konstigt men han inser nog snart att farbror Gabriel är snäll. 


Man vågar inte riktigt kliva ur buren när det sitter en arg främmande hona och svär i hallen.


Matte tröstar så det känns lite bättre, matte låter ingen göra lilla Sigvard illa.


Greta är inte glad, hon tycker allt som luktar Sigvard luktar fel och illa och nu luktar till och med matte fel.


Farbror Gabriel försöker förklara att han är snäll.


Sigvard förklarar att han vill vara ifred, Gabriel är alldeles för stor och han luktar som hon den där arga kattan.


Greta är arg på allt och Gabriel får sig en utskällning han också. Jag försöker blanda deras dofter och klappar på alla tre så nu luktar allt fel hälsar Greta.


Gabriel "Jag vill också hålla bebisen matte, när får jag hålla honom?"


Sigvard på en liten upptäcksfärd men man är rätt spak när man blir övervakad av arga Greta.


Hon morrar rätt högt och jag förstår att Sigvard blir rädd.
Sigvard "Du håller dig väl nära mig matte?"


Gabriel "Hej igen, det är jag som är världens bästa Gabriel. Välkommen hem Sigvard, vill du sova hos mig?"


Sigvard fräser ordentligt "Nej, jag är rädd för dig! Snälla gå!"


Gabriel "Ingen fara lilla du, jag lägger mig här borta så ser du hur snäll jag är. "


Sover på min mage, det är jobbigt att åka bil i flera timmar och komma fram till sitt nya hem och träffa nya stora katter.

Visst är han söt? Han påminner mycket om Gabriel tycker jag men jag ser också jättemycket av Greta i honom.


Mitt lilla hjärta! När du inser att farbror Gabriel är snäll kommer du att få en ny pappa i honom och när Greta inser att du är en av oss kommer ni att bli de bästa lekkamraterna.

Välkommen hem älskade Sigvard!


Gabriel fortsätter visa sig från bästa sidan, snart ligger de säkert och sover ihop.


4 kommentarer:

  1. Gud vad sööt han är💕 Grattis!! De kommer säkert ligga i en hög snart:)
    Jill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det men det känns ju som om det pågår i flera år när de fräser och inte vill titta på varandra. Det tog fyra dygn för Issy att acceptera Gabriel och då var hon en unge själv, hoppas Greta mjuknar snabbare än så men hon måste ju få vara katt och reagera på att det kommer en inkräktare också.

      Radera
  2. När Milo kom hem, så var Mooni arg & sur två veckor tror jag. Flyan var sur i en vecka.
    Ska bli så spännande att följa din blogg nu & se hur det går:)
    Jill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två veckor?! Hoppas Greta lugnar sig snabbare än så men man vet ju aldrig. Jag ska köpa en kattlåda till iaf så att lilla Sigvard inte måste gå förbi surpupppan när han ska kissa.

      Hon har lugnat sig betydligt från igår men är inte nöjd. IDag har jag kunnat hålla henne utan att hon fräser och hon kom och la sig hos Gabriel en stund trots att Sigvard låg på andra sidan om mig.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...