söndag 19 februari 2023

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr. 
Jag har tänkt flera gånger i höst att Agnes måste ju få vara med på bloggen men det har bara inte blivit av. Numera använder jag ju mest instagram och facebook och där finns naturligtvis mängder med bilder på henne. 


Sigvard var alldeles förkrossad när hans älskade Greta dog och det var väldigt uppenbart att han inte ville vara ensam katt. Jag fick en webkamera av min syster och kunde dystert konstatera att lilla Sigvard låg helt stilla på soffan hela förmiddagarna när han var ensam, eftermiddagarna satt han och bara stirrade på ytterdörren och väntade på mig. 

In i våra liv kom så lilla Agnes.  

De första dagarna med Agnes fräste Sigvard en hel del men det märktes att han var gladare och nyfiken på henne. 












 Agnes är en liten kelgris som är full av bus och underhåller både mig och Sigvard. Hon älskar att apportera, spinner så det dånar och kryper gärna tätt intill under täcket på natten. 


Kort sagt, hon är precis vad vi behövde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...