måndag 12 mars 2018

God morgon

Tredje dagen hos oss och efter att ha sovit ensam med mig i sovrummet för andra gången var Sigvard väldigt nyfiken på att få komma ut till de andra katterna.

Idag mötte Greta oss i dörren utan att varken fräsa eller morra. Lilla Sigvard har morrat och fräst en del på henne men han är också väldigt nyfiken.


Gabriel tar sitt uppdrag som trygg stor hankatt på största allvar och sitter så stilla så fort Sigvard kommer nära honom.


Gabriel "Ser du matte? Snart får jag nog pussa honom!"


Greta ber om att få sin frukost och Sigvard undersöker köket.


Gabriel "Jag tar gärna en portion mat till matte, jag vill också ha babymat... Snälla?"


Sigvard "Jag är rätt säker påa tt om jag balanserar på stolen så kan jag hoppa och sätta mig i förnstret!"
Det kunde han naturligtvis inte men jag hann fiska upp honom innan han dunsade i golvet, mina fönsterbrädor är så löjligt smala tyvärr.





Sigvard "Hej, ska vi dricka vatten nu?"


Greta tittar på Sigvard som genast får spatt "Du får inte titta på mig!!!"


Greta "Jösses alltså, tagga ner nu va? Jag tittade ju bara."


Sigvard kommer tillbaka igen, hon är ju onekligen rätt spännande lilla Greta.


Vågar vi leka?


 



Farbror Gabriel går en sväng och kollar att alla inblandade är med frivilligt, sedan lägger han sig hos mig.



Sigvard blev lite rädd och Greta visar sig snäll och ofarlig.
Greta "Kom tillbaka så leker vi lite till, jag menade inte att skrämmas."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...