söndag 16 september 2012

Utställningen - del 5 - blandade bilder

Det finns så många olika raser. En del är jättestora, andra små. Några är nakna och andra har så lång päls att man knappt ser hur stora katterna egentligen är.

Det var som vanligt jättekul att gå och kika i burarna och se alla vackra katter, här kommer att axplock av de katter jag såg under dagen.


En naken tjej spanar in besökarna.


Världens sötaste Russian Blue.


Jag tror aldrig jag har sett Egyptian Mau tidigare.


Dess teckning var väldigt vacker.


Den här Burmillan var otroligt charmig och försökte verkligen få mig att öppna buren och klappa den. Otroligt söt kisse!


En Cornish rex, jag blir mer och mer förtjust i de där jätteöronen och så ögonen!


Kolla in öronen på skylten ovanför buren!


En Cornish till!


Silverbritter är aldrig fel.


Inte raggisar heller.


En maskad britt i den snyggaste kattmöbeln på utställningen.


Fast burkompisen sov hellre i toaletten än på soffan som ändå kostat hela 3000:-. Typiskt katter, de gör som de vill :)


Ännu en naken liten Sphynx. Jodå, jag funderar allt på att köpa en nakenkisse så småningom.


En Norsk Skogkatt.


Ännu en liten söt Ragdoll.


Den dagen jag köper en katt med den här teckningen så ska den få heta Båtsman för den påminner verkligen om Båtsman på Saltkråkan.


1 kommentar:

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...