lördag 8 september 2012

Nytt klösträd från Tyskland

Jag har länge velat ha ett klösträd från petfun men de säljs ju bara på vissa utställningar och online i deras egen butik. Min tyska är inte tillräckligt bra för att beställa från Tyskland, skulle det krångla med leveransen måste man ju kunna ringa eller maila om det.

Nu råkade jag se ett tips om rea i en annan onlinebutik och hittade precis ett sådant träd som jag letat efter hos dem. De modeller jag sett har alla haft en klöstunna på bottenplattan och eftersom mina katter aldrig sitter i boet på det klösträd de redan har ville jag absolut inte ha ett träd till med en tunna på.

Nu hittade jag plötsigt en modell med två hängmattor och två tvättbara bäddar på för bara 1600:- inklusive frakt så jag slog till direkt.


Katterna fattade direkt att det var en klösmöbel och försökte klösa på pelarna som naturligtvis rullade iväg.


Mycket spännande!


Bruksanvisningen verkar lätt att tyda.


Det var trädet från petfun som kom i den trasiga lådan.


Den här lilla tejpremsan var det enda som höll ihop lådan och jag förstår att brevbäraren inte ville bära upp lådan i trappan i det skicket, det stack ut delar när man tog i paketet.


Det kommer ett paket till (förhoppningsvis imorgon) så jag kan inte montera trädet ännu men är jättenöjd med kvaliteten på de delar som kommit (om än inte med paketeringen).


2 kommentarer:

  1. Åh, kul med nytt klösträd!! Jag tänkte köpa ett på vk´s utställning om jag hittar något fint:) Pet fun´s träs är så fina!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hade också tänkt handla på utställningen men så hittade jag trädet på nätet och det var rea och gratis frakt, nog för att jag har bil men jag är glad att jag slapp bära det själv för tungt är det.

      Jag ska också gå på utställningen och kika, jag är nyfiken på hur petfuns fönsterbänkar är konstruerade och så såg jag på facebook att de säljer kattsängar som ser ut som runda rör.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...