lördag 15 september 2012

Nya toaletter

Våra kattlådor började bli slitna och det var dags att köpa nya men usch vad dyra kattlådor är i affärerna. Jag passade på att köpa nya lådor när det var rea på zooplus och fick lådorna till en bråkdel av vad de kostar i den svenska handeln.


Den gamla lådan och den nya, båda fick stå framme en dag så att katterna skulle vänja sig.


Etiketten så att jag vet vilken modell jag köpte nästa gång det är dags att byta lådor, den här modellen är som måttbeställd för min IKEA Hol-låda.


Issy sitter och granskar den nya lådan, man måste ju fundera lite på om man vill använda den eller inte.


Gabriel godkände den direkt genom att sätta sig och kissa i sanden men de bilderna slipper ni se :)


7 kommentarer:

  1. Vilken Zooplus handlade du ifrån ?
    Den svenska eller danska?
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag handlade på den danska sidan när det var 20% rabatt på allt. Mina lådor gick på 160:- styck och det billigaste jag hittat dem för i en svensk butik är 425:- st. Jag skulle ju dessutom ha två stycken så det var ett riktigt klipp :)

      Radera
    2. Ah, härligt.
      Har ju handlat där förut, så ska kika in där igen.

      Radera
  2. Åhh vilken fin ny låda! Här hemma har vi den också :)
    Av alla våra lådor så är det den som får flest besök..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad lätt det är att städa lådorna när de är nya, man glömmer det när de blivit lite slitna. Den här modellen är jättesmidig och jag satte inte på spännen eller lucka för att det ska vara ännu lättare.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...