torsdag 20 september 2012

Gabriels nya bollbana Catit senses speed court

Gabriel har lekt med sin gamla Catit bollbana varenda dag sedan jag köpte den för tre år sedan så jag tänkte att det var på tiden att han fick den nyaste varianten också.


Han fattade direkt vad det var i paketet och försökte putta bollen innan jag byggt klart banan.


Gabriel "Här ska man sätta tassen och putta! Här matte"


"Ser du matte? Här är det matte!"


"Men var är bollen? Skynda dig och bygg matte, jag måste ju putta bollen!"


Han är ju som sagt inte den smartaste av katter och försöker om och om igen putta på en boll som inte finns i en bana som inte är färdigbyggd.


Tyvärr verkar det inte som om Gabriel är lika förtjust i den nya banan som i den gamla, han får inte riktigt in tassen i de avlånga hålen så han får ingen fart på bollen. Jag funderar på att bygga ihop banorna istället.

12 kommentarer:

  1. Bollbana runt i HELA lägenheten låter som en bra idé :)

    SvaraRadera
  2. Vad söööt han är:) Mina tycker inte bollbana är så kul. Ibland kan det komma en tass på bollen, men det är inte så entusiastiskt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Issy och Lucas gillar inte heller bollbanan, eller jo de gjorde det första dagen men fattar inte varför Gabriel fortfarande efter tre år gillar den :)

      Radera
  3. Gabriel vill ha en bilbana så klart! När vi körde bilbana så satt katterna mitt i banan och följde bilarna och petade på dem ibland.
    Kram, Anna och mesarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade han nog älskat, det låter som en kul idé :)

      Radera
  4. Gabriel är visst smart! Nu får det vara slut på mobbingen innan han ringer Djurens rätt i samhället, DRIS, och ber om en snällare matte. ;) Och ja, en bilbana vore toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Nej han är verkligen inte smart men han är söt och har ett hjärta av guld så det gör inget, han ska ju inte precis bli hjärnkirurg :)

      Radera
  5. Vi har inte riktigt förstått det där med bollbana men när Gabriel håller på ser det kul ut (även utan boll) Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gabriel tackar och intygar att han har hemskt roligt :)

      Radera
  6. Jag köpte en sån bollbana innan vi fick hem kissen i somras. Förra veckan köpte jag två till från Zooplus. Har byggt ihop dem, skulle vilja ha en till! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att fler katter gillar banan, här hemma är det bara Gabriel som leker med den :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...