onsdag 5 september 2012

Ny klöspelare

Jag har länge tänkt byta ut klöspelaren i sovrummet och när jag såg den här online tänkte jag att det låter ju jättebra med en hög och bred pelare som katterna kan både klättra och klösa på och dessutom sitta ovanpå. Jag insåg inte riktigt hur stor pelaren skulle vara så istället för i sovrummet får den stå i köket, där fanns gott om plats.

Lådan var enorm och jag började ana att pelaren kunde vara något större än jag väntat mig.


Mycket väl paketerade varor till skillnad från det stora klösträdet som skickats samtidigt av samma företag.


Katterna fattade direkt vad det var.


Den var lätt att montera och alla delar fanns med i lådan.


Issy provsitter den nya pelaren. Jag lyfte upp henne för att hon skulle fatta att man kan sitta där.


Issy "Nej men oj, har ni sett vad grannarna gör idag?!"


Issy "Det blev väldigt bra utsikt här uppe matte!"


Bottenplattan är skön att ligga på också intygar Gabriel.


Lucas tog chansen att undersöka ljusstakarna.


Issy har insett att pelaren är så bred att hon kan gömma sig bakom den. Tittut!


4 kommentarer:

  1. Ser ut att vara en purrfekt spaningsplats där uppe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas att katterna fattar att de kan klättra upp där själva.

      Radera
  2. Oh en sådan skulle mina älska! Vilket märke och modell är det? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte den på zooplus.dk när de hade rea, modellen heter XXL Kradsestamme Jumbo och är så hög att katterna kan stå på tå och sträcka ut sig i full längd och klösa.

      Trädet väger nästan ingenting men är väldigt stabilt tack vare den stora bottenplattan.

      Issy och Lucas älskar den och springer dit varenda gång jag är i köket :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...