söndag 16 september 2012

Utställning - del 2 - forumkatter

Den här gången var det mycket forumfolk på plats och jag missade säkert flera forumkatter men här är några av alla dem som var på plats.

Kizor ställde ut sin underbara kull.


Jag ser inte skillnad på småttingarna men de heter Mario, Luigi och Princess Toadstool om jag minns rätt.


Hur söt kan man bli?!


Kullen fick fina rosetter.


LadyTalas uppfödning med det fantastiska namnet S*Älskade var på plats och representerades den här gången av lilla Mini.


Hur söt kan man vara? E.T. phone home <3




Zaddraya ställde ut två katter, huskatten Merlin och britten Manda.


Söta Merlin lyckades bli BIS huskatt.


Manda (som enligt skylten egentligen heter Mandarin) lyckades med konststycket att se fullständigt avslappnad och cool ut trots att hon låg och vilade middag i sin toalett.


Manda "Vem är det? Vad vill du?"


Ett halvt smajl för kameran kunde sötnosen leverera efter en liten stunds övervägande om det var värt det.


Tilda8814 hade med sig två katter, Lucifer och Goliat.


Uppsynen var så söt att jag föll pladask!


Katterna syns inte så bra men jag ville ändå visa det snygga burskynket.


Tesseras Lord blir noga granskad där bak. Fast riktigt så illa var det inte upplyste Kizor mig om, domaren kollar in kilarna som tydligen är otroligt viktiga för att få bra poäng samtidigt som det är slumpen som avgör hurdana kilarna ska bli upplyste Tessera mig om. Lord själv sa inte så mycket.


Lord väste som en orm vid ett tillfälle, man måste ju visa att man kan liksom. Sen låg han hur coolt som helst och visade att han kan det också. Han kan allt, bara han vill.


Tesseras 16 år gamla huskatt Leonardo charmar domarna.


Ibland måste man få kramas.


Leonardo är en distingerad liten herre som faktiskt verkar njuta av uppmärksamheten och det kan man väl förstå, vem vill inte bli beundrad ibland?


Ännu mera Leonardo bara för att jag kan och för att han i mina ögön är en alldeles fantastisk liten herre i sina bästa år.


Jag träffade ännu en forumbekant som jag läst många inlägg av men aldrig tidigare träffat på riktigt, FruFilur som hade med sig sina Norska Skogkatter Katten Jansson och så en liten 20 veckor gammal tjej som jag tyvärr inte minns namnet på. Jag minns däremot att hon är light-amber och sköldpadda efter att ha fått fråga om det flera gånger. Det där med färger och teckningar är inte min specialitet.


Lilla fröken i fråga, visst är hon näpen?


Bilderna gör henne absolut inte rättvisa, hon har en väldigt speciell färg när man ser henne på riktigt.


Jag uppskattar verkligen när utställarna tar sig tid att skriva en beskrivning och sätta vid buren så att vi besökare får veta lite mer om katterna. Forumloggan är också ett kul inslag så vi på forumet hittar varann.


Katten Jansson blev inte imponerad av mig och min kamera, ibland säger blickar mer än ord :) Söt var han i alla fall.


FruFilurs lilla sötnos miljötränar.


Mia Å fanns också på plats med underbara Cornish rexen China. Mjukare päls har jag aldrig känt på, det är helt otroligt att en katt kan vara så len och jag rekommenderar verkligen alla som får chansen att känna på en Cornish. Jag blev helt såld på pälsen och de vackra stora ögonen och skulle absolut kunna tänka mig en Cornish här hemma.


Ännu en tydlig och informativ skylt.






5 kommentarer:

  1. Den lilla skogkrokodilen heter S*Spin Engine's Bonzai Betty på söndagarna, men till vardags blir det att vi kallar henne för Betty, Betty Boom-Boom eller Boom-Boom (Boom-Boom för att det är så det låter om henne när hon far fram upp och ner för trappen i galopp)
    Och hennes färg är verkligen speciell, i grunden är hon alltså blåsköldpadda, men iom att hon har amber-genen så kallas det då istället för lightambersköldpadda (norrmännen tror jag säger blåamber istället, och då förstår man ju faktiskt bättre vad det är för färg)

    Det var verkligen kul att ses, och nångång hoppas jag kunna få träffa på bästa trion också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var jätteroligt att träffa dig och dina vackra katter live. Trion och mig får du gärna komma och hälsa på om du är i krokarna igen, vi tar gärna emot besökande :)

      Radera
  2. Många fina katter på plats var det sa matte , jag fick ju "bara" chans att titta på mina närmsta burgrannar :(
    Jag och matte pratade med Fru Filur på söndagen och matte var med Fru Filur och kikade på den Lilla Krokodilen och Jansson :)
    Matte säger att hon ska fixa till en större skylt till mig nästa gång vi ska på utställning !
    Det verkar som om det blir Göteborg igen i December :)

    SvaraRadera
  3. Åh, katter är så vackra, det är något magiskt över dem! Och jag får hålla med dig om Leonardo, han verkar vara en riktigt härlig herre :) längtar tills dagen då jag får en egen liten skatt hos mig, är uppvuxen med två gosisar (14 och 7 år gamla) och jag har saknat dem varje dag sedan jag flyttade ut från mina föräldrar! :(

    Åter igen, tack för all fantastiskt trevliga läsning du bjuder på här i din blogg! Kram! /Johanna

    SvaraRadera
  4. Tack Johanna! Leonardo är verkligen underbar, som Karlsson på Taket sa: En man i sina bästa år!

    Hoppas du får en egen katt snart, det är så mysigt med katt i huset :)

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...