fredag 21 september 2012

Att kommunicera med en människa...

Lucas tycker att det är dags för dagens viktigaste händelse, matte ska servera honom hans torrisar.


Nu till problemet, hur får man henne att fatta det för ibland förstår hon bara inte det som borde vara så självklart.


Lucas ""Men hjälp alltså, hur trög är hon egentligen?!"


Gabriel "Vad är nu detta? Får vi inga torrisar matte?"


En irriterad Lucas funderar över om jag verkligen kan vara så korkad.


Lucas "Om man stirrar på skåpet så måste hon väl fatta att hon ska öppna det och ta fram maten?!"


Lucas "Näha, inte det heller..."


Ny taktik, att springa fram och tillbaka på bänken och beklaga sig med en eländig stämma.


Lucas "Men alltså nu är du dummare än tåget matte!"


Lucas "Suck! Människor alltså..."


8 kommentarer:

  1. Jag har läst din blogg hur länge som helst utan att ge mig tillkänna. Vill bara tacka för god underhållning, roligt att du orkar uppdatera så ofta, fortsätt med det om du kan. Vilka personligheter (kattonligheter) dina katter är! Hälsningar från Elisabeth, en somaliägare i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, det är alltid lika roligt att höra att någon läser bloggen :)

      Radera
  2. Ja du Lucas er matte verkar vara ungefär lika trög som min ;-)
    Trevlig helg på er !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland skulle Lucas sälja mig billigt om han kunde :)

      Radera
  3. Din blogg kan jag inte vara utan. Är så himla fin denna blogg. Skriven med värme och stor kärlek.
    Kram Bella - ägd av 2 siameser och en bondkatt, från Malmö

    SvaraRadera
  4. Tänk att tvåbeningar kan vara så fankattiskt tröga när det gäller så viktiga saker..att inte begripa så tydliga tassar..
    "Skakar på huvudet" . Nåjam hoppas att ni har en mysig kväll med ett och annat gottigt.nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ikväll ska Lucas få rå kotlett så idag får jag nog MVG :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...