onsdag 5 september 2012

Paket!!!

Det var rea i en onlinebutik och jag slog till och köpte lite nya saker till trion. Rätt mycket blev det faktiskt om jag ska vara ärlig men det är ju rätt länge sedan jag köpte något större till dem och jag har länge funderat på ett nytt klösträd eller två.

Brevbäraren ringde och väckte mig tidigt på morgonen, han ville komma och lämna ett paket och förvarnade redan då om att paketet var trasigt. Han sa att han kunde se att det var saker till katter och att jag nog borde dubbelkolla så att inget fattades i lådan.

Den som slog in paketet var inte direkt generös med tejp, ett enda varv runt en stor låda fylld med pelare och plattor av massivt trä. Samtliga skarvar i kartongen var helt öppna och det var två stora hål både upptill och nertill i lådan.


Inuti lådan sett uppifrån.


Det fattas en pelare i lådan men eftersom låda två inte kom idag hoppas jag att den finns i låda två som är på väg hit från Tyskland.


En enorm låda vägde nästan ingenting så den hade klarat frakten helt oskadd.


Gabriel försökte gömma sig i allt packmaterial.


Gabriel "Så mycket fint de har i det däringa Tysklandet som matte pratar om."


Det satt svarta spännband runt en av lådorna som kom idag och det var mycket uppskattat av trion.


Issy "Finfina grejer!"


Gabriel har ingen aning om att ovanför honom ligger en låda med något han troligen kommer att gilla.


Issy "Sniff, sniff! Så mycket fint vi har fått idag matte! Det här bandet ska vi väl spara och ha länge?!"


3 kommentarer:

  1. Tror nog att det kan vara någon av Tullhundarna som knyckt dom där pelarna som fattas :)

    SvaraRadera
  2. Men så många roliga saker det dyker upp i alla paket! Men de där spännbanden, de måste ni ju bara spara, det är det roligaste som finns hälsar Beata, Doris och Sunny!!

    SvaraRadera
  3. Vilka skojiga och stora paket ni har fått! Härligt! Nosbuff

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...