tisdag 11 september 2012

Fluffiga pälsar och paj!

I helgen var jag på forumfika hos Jenny som har uppfödningen S*Morrowdim och föder upp birmor. Jenny bjöd på jättegod hallon- och rabarberpaj och så katter högt och lågt att klappa på.

Förr hade jag perserkatter själv och ibland saknar jag verkligen att ha en stor pälsboll att kamma och bada, när jag har varit hemma hos Jenny och klappat alla hennes pälsbollar vill jag skaffa ett eget pälsmonster igen.

Den här lilla sötnosen är Minou, 8 veckor gammal och jättebusig och därmed också i princip omöjlig att fota utan att det blir suddiga bilder.


Den här eleganta veteranen heter Leonardo. Han är en huskatt men påminner otroligt mycket om mina perserkatter i kroppstyp och ansiktsform så någon av hans föräldrar måste varit perserkatt.


Leonardo har en fantastiskt fluffig päls och jättestora tassar och så mängder och åter mängder av vacker päls. Det här är verkligen min drömkatt och han påminner mig så otroligt mycket om min Mio som jag förlorade för tre år sedan.


Lilla Minou serveras en buffé som hade fått mina långnäsor att gråta av lycka, hade de vetat att det kan se ut såhär på brickan så hade de nog tagit in på pensionat Jenny ibland på helgerna.


Leonardo är en lådkatt.


Lilla Minou sover hos mamma och ligger därmed still en stund så det går att fota henne.


Fullt ös!


Vackra mammakatten Tess.


Leonardo kollar in kattungehagen, jag kollade in hans underbara päls och mysiga nallebjörnsgång.


Minous storebror Lord smyger på en vippa.


Det är ju tur att iaf en av mina katter har lite längre päls, nu ska jag stänga av datorn och kamma lite på Gabriel även om det inte direkt behövs. Man tager vad man haver och det är skönt att ha en katt jag inte måste kamma, Mio blev tovig om jag inte kammade honom varannan dag. Gabriel räcker det att kamma ett par gånger om året men ibland önskar jag allt att jag hade ett pälsmonster också.

9 kommentarer:

  1. Nawwww så söööt <3
    Min matte och jag har fortfarande INTE kommit iväg till min Orginalmatte för att kika på mina halvsyskon *sur*
    Den där Buffébrickan såg inte helt fel ut !
    kan jag oxå komma och ta in på Pensionat Jenny ?? :)
    P.S Jag kommer visst till Göteborg i helgen , är visst dags att sitta i en bur hela helgen igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad spännande Kjelle, jag ska till utställningen så jag ska leta upp dig och säga hej :)

      Radera
    2. Du får leta efter CH S*Alzecas Sherikaan i katalogen :)
      Jag hittas i Kategori II under Helig Birma och har färgkod SBI e.
      Ska bli jamarns skojsigt att träffa dig IRL !

      Radera
    3. Fånga mig först - det är alltid roligt att träffa birmor.

      Och vad då buffébricka - får inte allas kattungar en selektion av rå mat, burkmat och torrfoder? ;-)

      Radera
    4. Vilka vackra namn du har Kjellebus, jag ska absolut leta upp dig :)


      Du får inte säga sånt högt Jenny. Gabriel, Issy och Lucas kommer och ringer på din dörr om du ens andas om att så mycket god mat serveras på en gång :)

      Radera
  2. Ellen, Nilo och Kjelldon :)11 september 2012 kl. 11:11

    Jag kan ju säga att emellanåt hade jag gjort vad som helst för att mina katter hade varit sphynxar. Två ragdolls =väry mucho katthår ÖVERALLT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja raggisar fäller visst en hel del, jag minns att när jag hade perserkatter dammsög jag jämt och det var päls i alla hörn i alla fall.

      Radera
  3. hihi.. underbara bilderoch text. Kul att ses, var ett tag sedan. Hör av dig när du ska ha hem lite folk för jag vill gärna träffa långnosar och slippa bli en hårboll efter ett kattbesök. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul att ses igen. Jag kanske kan få till en forumfika i höst :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...