måndag 3 september 2012

Lucas sår del 5

Lucas "Hallå! Här är jag igen, lilla Lucas som vill visa upp hur fin min hals har blivit."


Såret är 14 dagar och helt läkt, nu fattas bara att pälsen ska växa ut också fast han är så mjuk på halsen att det är riktigt mysigt att klappa på den kala fläcken.


Närbild.


Lucas "Jag fattar inte varför matte envisas med att pussa mig på halsen hela tiden men hon kan väl få hållas."


Jag har länge velat ha en sphynx och nu är jag ännu mer fast besluten vid att det någon gång ska bo en nakenkatt hos mig, det är jättemysigt att klappa på Lucas hals. Den känns som en varm persika.

6 kommentarer:

  1. Åhåå när sheldon blev rakad i armhålorna så låg jag där och klappade hela tiden. Sååååå himla skönt och mysigt! Vill också ha en sphynx.. Och en balines :) fler ragdolls vill jag inte ha. Dom fäller föör mycket..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nästan så jag vill ta fram rakapparaten och gå lös på Lucas :)

      Jag hade perser förut så jag vet hur jobbigt det är med tjocka pälsar fast samtidigt kan jag sakna att ha en riktigt tjock päls att klappa. Raggisar är underbara men jag är lite för lat för all pälsvård, jag kammar Gabriel verannan månad ungefär och då tar det typ två minuter. Så skönt :)

      Radera
  2. Nämen inga nakenkatter va? Pyjamaskatter ska det vara!
    Sedan min dotter hittade Trion i höstas går inte en dag utan att jag kollar vad favoritmissarna (näst mina egna)gör! Min som undrar "har Trion gjort något nytt?" och läser högt från bloggen. Trion och deras matte förgyller våra liv!
    Det roliga är att vi har en "skugg-trio": Tagriel, alias Tage, röd oriental med samma coola temperament,Bokas, alias Boris, chokladmaskad hetsig siameskille (min favorit!) och Xizzy, alias Xena, lilamaskad social dam som gillar snören! Vi har också nummer 4, Spirit, blåmaskad äldre korpulent herre som vill tillbaka till sin villa i Stocksund...
    Fast vår kvartett är mer som två duos med lite bråk mellan grupperna (mest bråkar Boris - men han är ändå mattes favorit!).
    Vi är lite avundsjuka på Trions mys!
    Stor kram från Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men vad roligt, jag blir alltid lika glad över att höra att någon läser här och tittar på bilderna på mina små älsklingar. Tusen tack för dina fina ord, hälsa barnen från mig och katterna :)

      Vad mysigt med en liten kvartett, jag funderar mellan varven på att köpa en katt till men så tänker jag att man kanske inte ska riskera osämja när det fungerar så bra med tre. Dina katter verkar supercharmiga, vilken tur att de trivs två och två i alla fall så att ingen blir ensam och utanför :)

      Radera
  3. Att visa upp sina (läkta) blessyrer borde väl vara värt en gottis eller två? :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Lucas får extra mycket godis och pussar nu när han är skadad :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...