onsdag 5 september 2012

Tandborstning

Issy ska få tänderna borstade igen och undersöker noga så att jag inte glömmer något.

"Sniff, sniff... Jo då det är min tandkräm."


"Och min tandborste!"


Tops använder jag på tänderna längst bak i munnen...


och det är bra med vatten så man kan skölja av borsten ibland.


Issy tjuvstartar, det är smaskens med tandkräm.


En förväntansfull liten tjej väntar på att jag ska börja borsta hennes tänder.


Smaskens! Issy älskar att borsta tänderna.


Issy "Borsta, borsta!"


Lucas får lite tandkräm han också fast hans tänder är så fantastiskt fina att han inte behöver borsta tänderna.


Det största hindret för att jag ska borsta Issys tänder är att jag glömmer bort det så tandborsten får ligga framme så jag ser den.


Det är svårt att komma åt med borsten i Issys lilla mun så jag använder tops också. Jag föredrar det här märket eftersom deras tops inte släpper bomull när man använder dem och det är bra styrsel i dem.


Issy "Sluta fota nu matte och borsta mera!"


10 kommentarer:

  1. Jag ska testa samma grej med mina skurkssons :)
    Mvh Bella från Malmö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas dina katter gillar det lika mycket som min tjej :)

      Radera
  2. Wow, det är den första gången som jag hör att någon katt GILLAR att få tänderna borstade!!! Sötsessan!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Issy älskar det, tandkräm är det bästa som finns! Tyvärr är Gabriel och Lucas inte lika förtjusta men jag jobbar på det.

      Radera
  3. Vi har lite motsatt problem mot dig för det finns ingen som helst risk att vi glömmer borsta Ellies tänder, vi har nämnligen på något outgrundligt sätt lyckats få henne att själv påminna oss! Varje kväll då man själv står i badrummet o borstar gaddarna så kommer ulltussen inspatserande, hoppar upp på toan och sätter sig att stint stirra på en. Skulle man vänta för länge med att ta fram hennes tandborste så blir det ett väldigt pipande och klättrande på en tills man ger med sig. Själva tandborstningen i sig däremot går inte lika smidigt. Det är fullt kurr och en väldigt avslappnad katt tills borsten når mungipan ;)

    SvaraRadera
  4. Det borde Inkan och Ligan se, Bandit håller definitivt inte med! Sötnos!Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bandit kanske är mera inne på Gabriels spår, han tycker att tandborstning är helt galet och alldeles onödigt.

      Radera
  5. Hihi, om ändå jag kunde få mina att tycka om tandborstning lika mycket som Issy! Men nä, hur jag än kämpat med detta så går det inte så värst bra ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har samma problem med Gabriel och Lucas. Som tur är gillar Issy det och det är ju hon som har Forl och mest behöver det.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...