fredag 14 september 2012

Miniträd

Jag beställde i flera omgångar från zooplus och för att komma upp i rätt belopp och slippa frakten på ett av paketen så köpte jag en liten klöspelare. Jag kan lika gärna köpa den som att lägga samma summa på frakt tänkte jag så käckt framför datorn.


Jag insåg så fort jag såg det att jag vill INTE ha en pelare som ser ut som en nallebjörn i mitt hem.


"Vilken kulig mus det hänger i trädet" sa Lucas.


"Här sitter jag fantastiskt bra!" sa Gabriel.


"Vilken fantastiskt fin stol!" sa Gabriel som inte fattade att klösträdet står i hallen för att jag tänker slänga ner det i källaren vid första tillfälle.


Gabriel "Och vilken otroligt kulig mus det hänger här som man kan jaga!"


Till råga på allt så har Issy insett att hon kan sitta under trädet så slipper hon vara rädd för att folk ska trampa på henne när de går förbi. Mig veterligen så har ingen någonsin trampat på Issy men hon är visst övertygad om att alla människor är potentiella bulldosers när de går omkring så det är bäst att hålla sig lite vid sidan av.

Jag får smyga ut trädet nån dag när katterna sover för det passar verkligen inte in i mitt hem även om jag är den enda här hemma som inser det.

7 kommentarer:

  1. Är du inte lite tarvlig nu när Issy gillar pelaren så mycket? Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Issy tackar så mycket för att du är på hennes sida:)

      Radera
  2. men om katterna älskar den, vilket de alltid gör med saker man tycker ser för jävliga ut, eller tycker är skräp =) kan du inte bara klä om de fluffiga delarna, köpa en stuvbit fluffigt tyg på en tygaffär, o spika eller häfta fast med häftpistol, så kanske du o katterna kan kompromissa lite =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det konstigt att de alltid gillar det man själv inte vill ha :)

      Radera
  3. Nej men hör ni, jag får en smärre chock varenda gång jag går genom hallen och ser eländet. WHAT is THAT?! :)))

    SvaraRadera
  4. hihi Så det kan bli liksom. :-) Tazz&Kram

    SvaraRadera
  5. Nu tycker jag allt att du är lite känslig !!
    Men min matte håller så klart med dig om att man inte kan ha ett Nalle klösträd i sitt hem.

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...