söndag 23 september 2012

Pet fun - ny hängmatta

Jag köpte en extra djup hängmatta till katterna på utställningen i Frölunda.

Gabriel undersöker den noga.


Den ena plattan fick monteras bort till förmån för den nya korgen.


Issy undersöker nykomlingen noga...


Mycket spännande!


Men inte vill man sitta i den inte.


Gabriel tar sig en snabb vända...


och kommer fram till att den lilla plattan bredvid korgen, den är bra att sitta på den.


"En alldeles utmärkt platform är det!" sa Gabriel.


"Ja den är fantastiskt perfekt att sitta på!" sa Issy.


Summa summarum: Nytt klösträd 1600:-, ny korg som de inte använder 500:-...


13 kommentarer:

  1. Hej Trion
    Husse undrar hur er matte upplever kvaliten på ert klätterträd. Han har varit missnöjd med det träd vi tidigare har sprungit och klöst sönder på kort tid. Vi brukar skoja om att bi föredrar den nya fina soffan. Husse köper vår mat och sand från Zooplus i Tyskland. Han säger att det kanske finns bättre träd där men vet inte riktigt vilket märke han ska köpa. Har ni eller er matte några råd?
    Katthälsningar från kvartetten siameser (en av oss säger att han faktiskt är oriental!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej husse och alla långnäsor :)

      Jag har köpt trädet på zooplus.dk och är jättenöjd med det, visst är det lite dyrare än andra träd men det är en helt annan kvalitet på det så det är det värt.

      Trots att trädet inte sitter fast i taket så rör det sig inte ens när alla tre katterna klänger i det samtidigt, stommen är av massivt trä. Det är så kraftigt att jag tror det skulle hålla för en vuxen människa också :)

      Ytterligare ett plus är att alla tygdelar enkelt går att ta loss och tvätta i maskin.

      Just vår modell heter Joy, tillverkaren heter PetFun och de har en egen hemsida man kan beställa via eller så gör man som jag gjorde och handlar via zooplus och får gratis hemleverans :)

      Jag har även ett fem år gammalt klösträd från kattens no1 som jag kan rekommendera, det är inte lika stabilt som möbeln från PetFun men det håller absolut för alla katterna och de älskar hängmattan i det.

      Radera
  2. Min matte på står att det är TYPISKT oss katter ??!!
    Jag håller förstår INTE med henne alls !
    Tror nog att ni kommer att gilla den nya sovsäcken/påsen vad det lider :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med men jag hade ju väntat mig en omedelbar succé men där fick jag, man ska inte ta saker för givet :)

      Radera
  3. Men man måste ju kolla in den ordentligt först! Den ser skön ut tycker vi! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Tror att de inte gillar den,eftersom den e djup, och av bara tyg, känns den nog ostabil i botten, prova o lägg något inuti korgen, som kan ge lite stabilitet i botten, tex en hopvikt filt, så är den nog snart mera poppis =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du har rätt :)

      Min plan B är att lägga dynan som blev över när jag monterade hängmattan i den men jag avvaktar lite, hade ju tänkt ha den i reserv :)

      Radera
  5. Mooni & Flyan ligger i sin djupa hängmatta ibland. Framförallt Mooni. Men de sover aldrig i den:( Jag trodde att den skulle vara hur poppis som helst. De älskar ju hängmattor! Men icke! Dessa katter förstår man sig inte på ibland, hihi:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man tror att man vet vad de kommer att gilla och så gör de tvärt om. Jag finner iaf lite tröst i att dina ligger i korgen ibland, då kanske mina också fattar efter ett tag :)

      Radera
  6. Skulle påträffa något coolt reсept på glass och fann tіll dіg.


    Visit my weblog gojibär köpa

    SvaraRadera
  7. Nu har man äntligen hittat vad jag sökte!
    Man kommer åter och läser en en annan gång :)

    My weblog - lchf lunch

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...