torsdag 27 september 2012

Pälsvård på en balines

Jag har inte kammat Gabriel på flera månader så nu är det dags!

"Mysigt!" sa Gabriel och pussade kammen.


Gabriel "Jag luktar ju så gott att det inte är klokt, de kunde sälja min doft på flaskor..."


Det är mysigt att bli kammad, speciellt om man inte har några tovor eller någon besvärlig underull.


Resultatet av flera månaders slarv med kamning.
"Vilken ynklig samling päls va" sa Issy och glömde helt bort att hon har knappast mer päls själv.


Som gammal perserägare fnissar jag när jag ser den sista bilden, det där fick jag ihop om jag kammade Mios ena ben även om jag gjorde det varannan dag tror jag. det är löjligt smidigt att sköta pälsen på en balines.

6 kommentarer:

  1. Ja, här har vi inte kommit så långt ens. :-)
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det känns ju lite omotiverat när de har så lite päls :)

      Radera
  2. Ser mysigt ut men kammen verkar inte så skön.nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har en hel korg med kammar men den där är nog en av favoriterna :)

      Radera
  3. Löjligt enkelt att sköta pälsen på en Birma också säger min matte som både haft Norskis och långhårig bondkatt innan vilket betydde tovor i massor på typ ett dygn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, så fin och tjock päls som de har så tror man ju att den ska kräva mycket pälsvård :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...