onsdag 12 september 2012

Petfun Joy

Delarna till trädet kom i två olika paket och jag väntade otåligt på den sista klöspelaren som behövdes för att jag skulle kunna börja bygga. Bruksanvisningen som följde med trädet var inte särskilt utförlig så jag letade upp en annan på petfuns hemsida istället.


Issy kollar så att jag har skruvat rätt.


Det är massivt trä i delarna och de väger bly.


Succé. Issy ligger i översta hängmattan och mopsar upp sig.


Issy "I'm the king of the world! Kom igen Gabriel så ska jag smocka dig!"


Sen var hon tvungen att testa alla liggplatserna.


Issy "Ja för man måste ju hitta sin favoritplats!"


Gabriel gillar att ligga längst ner.


Gabriel "Klösmöbler måste faktiskt inte vara så himla höga."


Säg inget till Gabriel om att jag har skvallrat men han har inte vågat sig längst upp i trädet ännu.

15 kommentarer:

  1. Vilket superfint klösträd! Om jag inte vore så klantig (?!) så skulle mina människor köpa ett sånt högt till mig med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag hade perserkatter resonerade jag likadant, Mios högsta klösträd var bara 1 meter högt :)

      Radera
  2. Jösses, rena redwood-rädet, juh! :) Jättefint! Förstår att man måste prova ALLA platser innan man hittar in favorit. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Får man fråga vart du köpte det? Dvs, på vilken sida?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst, allt jag har köpt de senaste dagarna kommer från zooplus.dk. När jag handlade var det 20% rabatt på allt i butiken.

      Om jag förstått rätt brukar det löna sig att hålla koll på de olika zooplus-butikerna och så slå till när de har extrapris på det man söker.

      Radera
  4. Vad fint det blev! Ser ut att vara jättebra platser! nosbuff

    SvaraRadera
  5. Det är inte det att gabriel inte vågar - det gör han visst - han vill bara vara snäll mot Izzy och låta henne tro att det är hon som regerar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, oj, oj! Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var Gabriel själv som gömde sig bakom ditt nick :)

      Gabriel själv fortsätter hävda att klösträd behöver faktiskt inte vara så himla höga och så ligger han i bädden längst ner.

      Radera
  6. Tjusigt värre :)
    Du ska se att Gabriel rätt var det är ligger överst !
    Det tog ett tag innan jag vågade klättra allra överst i mitt klösträd som går ända upp till taket , men nu jädrar så klättrar jag högst upp på 3 sekunder blankt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Vi får väl se. Jag är iofs en sån hönsmatte att mig gör det ingenting om han håller sig längre ner, jag har andan i halsen när Issy är längst upp och klättrar :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...