söndag 27 augusti 2017

Vippor

Den där vippan ger sig visst aldrig men det gör inte katterna heller.


Greta förbereder sig inför ett språng.


Gabriel pausar i leken.
Gabriel "Man måste faktiskt inte leka hela tiden, man kan titta på också."


Vi fick tips om ett klipp på youtube och Greta tittade i ett par minuter men gav upp när hon fattade att snöret inte kommer ut ur datorn.


 Greta "Kom igen matte så kör vi! Det finns faktiskt vippor som måste få på moppo!"


Greta börjar förstå det där med att matte vill att man sitter fint framför kameran ibland.


 Farbror Gabriel lever upp och vill också att vi ska fortsätta leka lite till.


Gabriel "Kan jag åtminstone få gömma mig i strumplådan då?"


Greta "Ska du gå nu matte? Voffor då då? Vi som har så roligt?"


Greta "Du ska ju vara här och ta hand om lilla mig."


Det är tur att hon har Gabriel och han henne, de är så fina tillsammans.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...