söndag 27 augusti 2017

Inköp

Det var länge sedan sist så jag åkte ut till Huveröds, göteborgs bästa djuraffär. 
Spaden till kattlådorna har gått sönder och jag bara måste ha en ny Litter lifter, den absolut bästa spaden jag någonsin testat och av någon anledning finns de ingenstans längre.


På Huveröds fanns de lyckligtvis, tyvärr i mindre roliga färger men vad gör det när de är på rea och man trodde att de inte fanns att köpa alls längre?

Jag köpte två stycken och funderar på om jag kanske ska åka dit och köpa några till innan de försvinner helt.  De är verkligen överlägsna alla andra jag testat, det är som om man skurat golvet med en tops förut och sedan får en bra mopp. Skillnaden är enorm!


Sen hittade jag en för mig ny sorts tallrik som ska göra det lite svårare att slänga i sig maten. Gabriel ska få testa den här.


My One har flyttat till ett nytt hus och tyvärr hade de inte en enda vippa kvar, Gabriels favoriter köpte jag där förr men nu hade de inga alls.


På vägen hem svängde jag in på min vanliga butik och köpte tugg-godis.


Väl hemma kollar katterna igenom mina påsar. ..


och Greta klöser alltid på brädan när hon har hälsat på mig.


Greta kollar de nya spadarna...


och den konstiga tallriken.


Sen hittade hon sin nya mus.


Gabriel tyckte också den var lite spännande.


Fast det var det som var i påsen som luktade så spännande. Eftersom Greta så gärna vill bita på saker ska jag försöka hitta något hon gillar som hon kan få bita ordentligt i.


Namnet är nästan ett hån: Fun feeder mat. Gabriel tycker då rakt inte om att behöva anstränga sig för att få i sig maten men ska man banta så ska man och maten räcker lite längre om man inte får slänga i sig.


 Jag har haft svårt att kolla om han går ner i vikt eller ej eftersom han blivit för tung för hushållsvågen och när jag väger oss tillsammans så varierar vågen varenda gång och det är svårt att veta om det blir rätt.

Jag kom på att jag kunde  testa en bagagevåg istället så nu har jag köpt en.
Gabriel "Men matte jag är ju inte tjock ju..."


Stor och liten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...