tisdag 22 augusti 2017

Djup orättvisa!

Gabriel som alltid har varit smal har blivit tjock det sista halvåret. Han står på kortison och det blir man hungrig av, i kombination med att han legat och sovit bort tiden i ren tristess har han gått upp i vikt och behöver gå ner för att må bättre. Det är ju inte snällt att låta honom bli för tung.

Greta däremot är liten och växer och bör ha fri tillgång till mat. Hur löser man detta?


Greta får torrfoder för kattungar under uppsikt flera gånger varje dygn.


Gabriel får en liten portion torrisar för vuxna katter precis innan vi ska sova.


Fast precis som med mycket annat i livet ser gräset grönare ut hos grannen även om man är den som har en fotbollsplan och grannen bara en lite uteplats.

Greta "Vad har du fått Gabriel? Jag vill också ha!"
Gabriel "Åh store värld låt mig få behålla det lilla jag fått själv så den lilla inte tar det!"



Gabriel "Får jag verkligen inte mer?"


Gabriel "Matte snälla... Jag som är så snäll och söt... Och hungrig!"


Kattgräset har börjat växa och jag inser att jag hade planterat alldeles för få frön så jag hällde i resten av påsen och rörde om, återstår att se om det var en bra idé.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...