söndag 4 december 2011

Kattutställning 111204 i Åkeredshallen del 2

En alldeles underbar perser colourpoint satt och lockade på mig och ville bli gosad med...



Han påminde så mycket om min älskade Mio och lät dessutom som Mio gjorde så jag blev jätteförtjust i honom.
"Hallå! Släpp ut mig! Bär mig!"



Kanske inte sagotema men Hello Kitty funkar också :)



Underbara Norska Skogkatter, jag gillar verkligen när de har det där kilformade ansiktet.



Ännu en skönhet och vilken fin färg!



Utställningshallen. Det var trångt mellan raderna och svårt att röra sig mellan domarna vid bedömningarna.



I en del rader var det så mycket stolar till utställare att det var svårt att se katterna och i andra var det fritt fram. Här är Jennys fina borg på lite avstånd, den är verkligen iögonfallande.



En annan dekoration som jag verkligen gillade, en dubbelbur och en enkelbur hade fått vintertema och glittrade i vitt.



Lite närmare titt på burtaket...



och så en närmare bild på sötnosarna som huserade i buren. Ja tack, jag tar gärna en sån liten gullunge också. Listan på katter jag skulle vilja ha blir bara längre.



I enkelburen bredvid satt en alldeles bedårande liten kisse...



Inte konstigt att man fått pris när man är så vacker!



Domaren igen och en ursöt liten siames som inte ville vara med på bild.



Här kommer nästa avsnitt från Prison Break...
"Släääääääpp ut mig!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...