lördag 20 januari 2018

Återbesök

Gabriel har varit på återbesök hos veterinären för att följa upp medicineringen och för att göra en hälsokoll. Han avskyr ju verkligen att "ÅKA BILEN!!!" och vrålar hela vägen dit men han är världens snällaste hos veterinären och det var inga problem för mig och sköterskan att ta venprov på honom. 


Det är läskigt att sitta i väntrummet och Gabriel ropar hela tiden ut sin oro och sitt missnöje.


Inte helt nöjd med tillvaron, helst vill man ju vara hemma med sin Greta och ligga och kramas på soffan.

Gabriel fick mycket beröm för att han har gått ner i vikt igen, när han stod på högre dos kortison och var ensam hemma hela dagarna gick han upp till 5,5kg. Nu är han nere på 4,8 igen och det är alldeles lagom.

Fick han själv tycka till skulle han gärna äta kattungemat och bli tjockare igen men som matte måste man ju tänka lite mer långsiktigt, det är inte snällt att låta djur bli tjocka och kortisonet innebär förhöjd risk för diabetes och den risken blir mycket högre om han dessutom är överviktig.

Vi fortsätter som vi gjort hittills.


Eftersom Gabriel är symtomfri ska vi sänka dosen kortison igen på prov och jag ska fortsätta städa ofta och dammsanera här hemma igen fast vi har u redan så undanplockat att det finns inte mycket att ta bort. Jag har ju själv ont av damm.


Svaren på blodproven kommer om en vecka och planerat återbesök är om ett halvår.

Just nu njuter Gabriel och jag av att få sitta tillsammans hemma i soffan och titta på snön som faller utanför fönstret samtidigt som vi hör Greta rumstrera i sovrummet.

Jag tror att Gabriel är nöjd med tillvaron och mår gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...