tisdag 28 september 2010

Bagaren Lucas

Lilla Lucas har kommit på vad han ska bli när han blir stor, han ska bli bagare! Kock kanske hade varit aktuellt om matte hade lagar mera mat men som det är nu är det bakningen som har fångat hans intresse :)



Missförstå mig rätt, självklart är även Issy och Gabriel intresserade av allt som går att äta men Lucas sitter på diskbänken och väntar i timmar ibland. Det finns visst inget som är så spännande som att matte öppnar kylen eller matte slår på ugnen.

Provsmakning av glasyren till morotskakan.



"Jättesmaskigt och definitivt kattmat" intygar Gabriel.



"Här är jag, titta på mig!"

3 kommentarer:

  1. Glasyr! *suckar drömmande* Klart det är kattmat! Borde säljas på burk. Får nog be matte baka lite också. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Det hade varit något, Mjau Glasyr på tetra :)

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...