torsdag 26 juli 2018

Prinsessan på ärten

Jag bytte plats på klösträden tidigare i veckan och Greta är inte alls nöjd, det var en mjuk kant överst på hennes klöstunna och nu har matte ställt dig ett träd med en hård kant istället. 

Greta "Det fattar väl vem som helst att det duger väl inte åt en liten prinsessa heller?!"
Sigvard tycker att det är jättemysigt och ligger och vräker sig där varenda dag medan Greta sitter och suckar och muttrar och tycker att allt är fel. 


Sigvard däremot njuter av solen i godan ro.


Småtrollen har stjälpt mig att bädda rent också.
Sigvard "Stjälpt? Du menar väl hjälpt? Vem skulle annars bita alla möss som gömmer sig under lakanen om inte vi var så modiga och attackerade lakanet?"


Tydligen måste man få brottas på lakanen också, annars är det fel.


Full rulle! Det är kul att ha sommarlov och ha matte hemma mera.



Sigvard "Vad kul matte! Vad ska vi göra nu?"


Det tog ett tag för mig att fatta att Greta vill ha den mjuka kanten att luta sig emot och jag var på väg att ställa tillbaka tunnan igen för Greta bor ju trots allt här hela tiden och ska naturligtvis ha favoritplatser att sova på.

Jag har funderat på hur jag skulle kunna göra en mjuk sarg att lägga på trädet så igår kväll så slog det mig plötsligt igår att jag skulle kunna lägga dit en vanlig sovkorg. Jag har ju en som Gabriel och Issy brukade ligga i på en av köksstolarna men småtrollen använder aldrig den.

Sagt och gjort, jag hämtade korgen och nu har Greta legat där hela morgonen. Ja inte bara hon förresten, båda småtrollen ligger kind mot kind!


 Det finns lite extra tomrum mellan sängen och sargen på trädet så hittar jag en korg som är 55 cm bred och vit så ska jag köpa den åt min lilla prinsessa på ärten som vill sova så mjukt det bara går.


Älskade småtroll, finaste balifjantarna i världen!


Jag blir så glad när katterna trivs och det gjorde mig riktigt ledsen att se Greta vara missnöjd över att jag möblerat om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...