lördag 7 juli 2018

Hänt i veckan

Tiden flyger förbi och lilla Greta har snart varit här i ett år. Hon blir mer och mer kelsjuk för varje dag som går och kommer nära och vill prata och pussas och få höra att hon är världens finaste allt oftare. 


Det var dags för vaccination i veckan och lilla Greta är ju rätt kaxig i vanliga fall men när vi satt och väntade på veterinären blev hon lite orolig och ville hela tiden ha koll på mig.
Greta "Ä du rädd matte? Stannar du hos mig?"


Ögonkontakt och bekräftelse på att allt är ok. Hon var väldigt modig hos veterinären trots att hon inte varit där så många gånger.


Min vackra vita tiger, visst är hon lik en sådan? Så vacker att det nästan är övernaturligt tycker jag. Denna graciösa lilla tjej har lindat matte runt tassen, det är helt klart.


Som belöning köpte jag några möss hos veterinären och de blev poppis men kan inte riktigt mäta sig med blå möss. Blä möss är det bästa som finns om man frågar småtrollen.


Greta kommer dragandes på sin vippa (för att jag ska leka med henne) och hittar de nya mössen.


Ibland är de så här söta tillsammans...


och ibland är de bara fulla av bus och galenskaper.


Fullt ös!


Fast varvat med fullständigt lugn.


Sigvard kan verkligen konsten att se fjantig ut, nästan lika fjantig som farbror Gabriel var i unga dar.


Är det en säl eller en kattunge?


Sigvard "Derp..."


Ledig lördag och katterna vill busa.
Greta och SIgvard "Kom igen nu matte, nu kör vi!"


Kramstund igen.


Den där vippan är allt en liten illbatting som ska få på moppo!





En stor jägare går alltid iväg med sitt byte.





Nu kan man ju nästan tro att det bara är Sigvard som leker fast det är långt ifrån sanningen, lilla Greta är så snabb att det bara blir suddigt när man fotar henne när hon leker.
Min vackra lilla ballerina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...