söndag 1 juli 2018

Helgen i bilder

 Den här helgen har jag varit hemma mycket med småtrollen och haft telefonen nära till hands så att jag kan fota när de gör något och det gör de ju hela tiden så nu kommer en liten bildbomb.

Sigvard apporterar gärna och kommer och lämna sina leksaker till mig mellan varven, sen ligger han där och tittar och undrar om jag ska nappa på erbjudandet om att leka.


Greta har gömt sig så att varken jag, Sigvard eller rosa musen vet var hon är... Mycket spännande!


Sigvard är verkligen kungen av att ligga på rygg och slappa, kolla in minen på sötnosen.


En gång till, kolla in minen. Jag tog bort Issy-kudden efter att Gabriel inte fanns kvar men bestämde mig för att lägga tillbaka den igen efter bara några timmar, småtrollen älskar också Issy-kudden och när man bor ensam så är det väl inte mer än rätt att katterna får en egen plats i soffan.
Jag har ju plats för Issy-kudden.


Gräset har vuxit upp ordentligt så jag gav dem hela lådan på lördagen, vilken lycka!


Greta "Mumsigt matte, nu får vi väl behålla den va? Visst ska vi ha den här på golvet?!"


Sigvard verkar ha fattat att matte behöver ha minst en katt som tycker om att bli fotograferad så han låg så fint och poserade bredvid isbjörnen.


Sigvard "Fick du med min snygga profil också matte?"


Sigvard "Genomklok och vacker man i sina bästa år, är det inte så Astrid säger?"


Kolla in storleken på bakfötterna, han kommer att bli stor!


Greta och Sigvard bråkar och busar mycket och mellan varven vill se ligga och kramas ihop men slappnar inte riktigt av och ligger kind mot kind.


Lite maktkamp pågår också, vem ska bestämma av dem?


Sigvard tittar bort för att Greta ska lugna sig lite.


Sen låtsas båda två att läget inte är det minsta spänt och hoppas på att den andra ska somna.


Sådärja! Det är mysigt att sova tillsammans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...