måndag 2 juli 2018

Kind mot kind?

Alla katter är olika och har sina egna relationer sinsemellan men något av det finaste jag vet med långnäsor är när de sover kind mot kind. 

Ett par gånger har jag ertappat småtrollen med att ligga väldigt nära varandra men så fort jag kommer in i rummet flyttar de sig. 

Här låg de väldigt nära varandra men lyfte båda upp huvudet när jag klev in i rummet fast jag blir jätteglad ändå, jag vill så gärna att de ska kunna sova tätt ihop. 


Två skeptiska troll undrar om man inte ens kan få sova utan att bli uttittad?


Nej det kan man absolut inte, matte tänder lampan så att hon kan fota sötnosarna.
Matte "Se så, lägg er ner som ni gjorde nyss så jag får en bild är ni snälla."
Greta och Sigvard i en mun "Suck..."


Fast blundar gör de efter en stund...


och Sigvard stoppar ner huvudet så det blir mörkt igen.


Men nej, inte kan man ligga stilla och sova när det kliar i örat.
Sigvard "Man måste ju klia sig på örat fattar ni väl?"



Greta "Nu sover vi igen."


Sigvard "Laa, laaa!"


Båda funderar på vad de ska göra nu...


Sova, sova, sova.


Greta "Fast jag måste ju gäääspa också!"
Sigvard "Suck vad jobbig du är Greta..."


Jag längtar efter att få se dem sova kind mot kind i soffan framför tv:n och det kommer nog, de är på god väg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...