fredag 1 september 2017

3 veckor med Tekla-Greta

Gabriel går visserligen på diet men ibland är man värd något extra. Som tack för att han är världens snällaste nyblivna småbarnsförälder fick han idag äta cheesecake.


 Greta håller koll på storebror Gabriel.


Hon får bara kattmat men är väldigt intresserad av min mat och tittar storögt de få gånger Gabriel får en smakbit. Någon av de första dagarna stoppade hon nosen i ett glas kolsyrad dricka och grinade väldigt illa, mjölk luktar visst väldigt mycket bättre.

Greta "Det luktar gottis, jag tror jag ska ta och smaka lite."


Greta håller koll på vad som händer i köket, diskmaskinen är igång och låter väldigt spännande.


När kaffet är slut och den lilla har somnat så gott tar det emot att väcka henne hur mycket man än vill ha kaffe.


Greta gillar svansar!


Det är jobbigt att leka med småttingar, man blir alldeles tufsig i pannan.


Greta är en rumpkramare.


Mysigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...