söndag 8 december 2013

Storstädning inför julen

Vi håller på och röjer hemma och städar och gör fint inför julen och då kan man inte bara städa det som syns, man måste gå på djupet också. Jag avskyr när saker bara hopar sig och tycker om att kasta sånt som bara blivit ståendes i skåpen, det ska vara snyggt och ordning och reda!

Issy och Gabriel älskar att få vara med och undersöka allt men när jag plockar ut DERAS saker och kastar DERAS godis för att det blivit gammalt eller för att jag påstår att de ändå inte gillar just den sorten, då är de riktigt på hugget. 

Det gäller att ha koll så matte inte kastar något viktigt!


Gabriel "Ska man se ordentligt så måste man ju vara nära eller hur!"


Den batteridrivna kackerlackan bor i skåpet och Gabriel tycker det är jättespännande att "sno" den framför ögonen på mig.


Vi passade på att öppna en ny säck med torrfoder också och kasta ut det gamla som blivit över. Jag brukar fota varje gång jag byter sort så jag inte köper samma sort nästa gång också, Gabriel gillar omväxling.



Lille fjant godkänner upplägget och håller tassarna för att han ska få lite godis nu när han har varit så duktig och övervakat mitt arbete.


Nu har vi städat in julen hos oss, det är bara granen som fattas!

4 kommentarer:

  1. Min matte har städat i mitt leksaks och godisskåp också och det blev en hel del som skickades iväg till Katthemmet i stan :)
    Det där fodret har jag aldrig provat , är det gottigt ?!
    Tjusig julbanner ni har på bloggen !
    Min matte har inte fixat någon till min blogg ännu , men hon kom hem med en STOR gran igår med en massa glittrande LED-lampor. Åh som inte det var nog så hängde hon i en massa saker som man kan tassa till så dom gungar :)

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé att skicka godis till katthemmet. Här finns inget bra ställe och ska vi åka till det i Gråbo kan vi nog skicka bensinpengarna istället för det är en bra bit härifrån.

    Gabriel älskar sitt torrfoder, Issy vägrar att smaka ens.

    Åh vad spännande med gran. Vad snäll du är som bara puttar lite på den :)

    SvaraRadera
  3. Bra att ha lång näsa när man ska granska mattes städning ;)! Och vilken duktig matte ni har, känslan i ett nystädat hem...gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en lång nos kan man ha till mycket hälsar lillan som precis har stulit slatten i botten på min tekopp :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...