tisdag 13 juli 2010

Flyttbestyr

Vi har fullt upp här hemma och trion är naturligtvis med och hjälper till hela tiden. Klädskåpet var inrett med ett gammalt hyllsystem som rasade när när drog ut hyllorna så vi tog bort det och satte in nya korgar från IKEA istället.

Gabriel kollar in hyllorna.



Fönsterspärrarna som satt i lägenheten var så dåliga att katterna kunde öppna fönstren själva och när jag upptäckte det fick jag stänga till nästan överallt, det var olidligt inomhus i helgen. Trettio grader varmt i skuggan och trion passar på att sova i hög.



Fastighetsskötaren var jättesnäll och fixade fram nya fönsterspärrar till alla vädringsfönster och till balkongdörrarna så nu kan jag äntligen ha öppet igen.



Gabriel har upptäckt att han kan hoppa från kartongerna och lägga sig på hatthyllan. Han är jättemallig när han ligger där :) Lucas vågar sig inte ända upp...



En dag skrämde Gabriel slag på mig, han hade hoppat in i ett av överskåpen över garderoberna i hallen och satt där och tyckte det var jättespännande. När jag insåg att han var borta letade och ropade jag jättelänge men hittade inte min lilla Gabriel. Efter ett bra tag hörde jag ett litet "Äh" från hallen och visst, där satt han 2 meter upp och svarade mig så fint. Det är ju bara det att han jamar utan att ta i så jag hörde honom inte.



Igår fick vi besök och hon hade bakelser med sig. Lucas gjorde allt för att få en egen bakelse men fick bara smaka lite på slutet.



Igår kväll började jag plocka in lite i köksskåpen och katterna hjälpte naturligtvis till med att sprida ut pappret över köket.



Lilla Issy älskar pappret och gör små gångar lite varstans.



Pojkarna var mer intresserade av vad det egentligen var jag stoppade in i skåpen. När deras eget porslin dök upp blev de väldigt glada och de förstod inte alls varför de inte skulle få mat direkt.



Två pömsiga killar vill att jag ska sätta mig tillrätta så de kan sova på mina fötter.



Issy har godkänt klösträdets placering och sover mer än gärna i sin hängkorg. Tänk vad glad hon ska bli när hon får ett golv-till-tak-träd.

3 kommentarer:

  1. Underbara katter du har =)

    SvaraRadera
  2. hihi.. härligt att de trivs så bra.. :-)

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja nu tror jag katterna känner sig som hemma här, det har ju gått en vecka idag. Issy är fortfarande lite mer avvaktande än vanligt när det kommer besök men pojkarna är som vanligt.

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...