lördag 8 december 2018

Gräs

 En överlycklig liten Greta har precis fått en ny kruka med kattgrås, jag har aldrig haft en katt som älskat gräs så mycket som Greta gör. Hon är där och tar ett par rejäla tuggor flera gånger om dagen och protesterar högljutt om det inte finns färskt gräs på plats i köket.


"Smask, smask!"


En annan av Gretas idéer, alla leksaker ska bada i vattenskålarna. Det blir mindre lyckat när leksaken är fylld med kattmynta.
Det är inte ovanligt att hon kommer och ger mig en plaskvåt leksak att kasta så hon kan apportera... inte kul! Speciellt inte på natten när jag sover. Busunge!


Greta gillar att ligga i mitt knä och titta på min iPad, Sigvard hänger på men fattar inte grejen. Kanske är det hans skelögdhet som gör att han inte tycker om att se på den lilla skärmen.


Greta däremot tittar gärna och länge på paddan, ibland sitter jag och tittar på tv:n och så ligger hon och tittar på paddan. Nästan som att ha barn ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...