söndag 2 december 2018

1:a advent

Här kommer årets första julbilder som får bli en hyllning till vår farbror Gabriel, du skulle varit här och du skulle som alltid älskat att leka fotograf.
Du fattas oss!


Lilla Sigvard har fått en egen tomterock och visst blev han söt!


Sigvard "Matte voffor gör du på detta viset?"


Greta har fått en tomteklänning för riktiga prinsessor ska faktiskt ha tomteklänningar på julkort.


Hur bedårande är hon inte? Mitt lilla hjärta!


Småtrollen kollar in varandras kläder, vad är det här som matte har hittat på?


Min vackra tjej i luva.

Greta "Blir det bra så här matte?"
Klart det gör älskade lilla trollunge!


Man kan ju inte bara sitta och titta på kameran, man måste ju få busa också.



Sigvard vill inte bli fotad tillsammans med syrran.


Fast han kan tänka sig att ta några solobilder.
Min skelande lilla sötnöt, så snäll och försöker verkligen förstå sig på vad jag håller på med. 


Vi ger inte upp, nästa gång ska vi ha ett fint porträtt på dem båda tillsammans.


Vi har fått en batteridriver lykta som lyser upp så fint i köket och hittills har katterna inte brytt sig om den, håll tummarna för att det fortsätter så.


Lite jul ska vi allt ha även om det inte är någon större idé att julpynta med två ungkatter i hushållet.


Sigvard ser till att vara med i bild, han är ingen linslus men kanske kan bli.


Trevlig första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...