lördag 22 december 2018

Julegrisen

Det är inte så lätt att julpynta med två busiga småtroll i hushållet, speciellt inte när man har en liten Greta som hemskt gärna vill bära in allt hon tycker om och gömma under badkaret.  

Jag gillar ju rosa och grisen var söt så jag tänkte att en liten julegris kanske jag kan ha utan att katterna rör den? 


Jag trodde ju att Greta kanske skulle ta den men lilla Sigvard paxade den direkt och spatserade stolt omkring i lägenheten och morrade så att alla skulle förstå att endast en stor, busig kille kan fånga en hel gris själv.
Visst blir man imponerad av hans mod?


Sigvard "Försök du bara att röra min gris så ska du få en smock!"
Greta "Vem bryr sig om julegrisar när det finns vippor?"

Fast hon var allt lite imponerad och kikade nyfiket på när Sigvard visade upp sitt byte.


Det är tur att Greta är bra på att gömma sig så att varken grisen eller Sigvard ser henne...


Sigvard ser till att sätta julegrisen på plats innan han ber mig att kasta den.


Jo då, man känner sig allt bra mallig när man orkar bära omkring på en hel gris själv. Och man ser till att syrran ser en och ser imponerad ut.


Se upp världen för här kommer modiga Sigvard!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...