lördag 5 maj 2018

Det är så härligt att va i solen!

Lilla Greta njuter av solen.


Greta "Ja det gör jag matte, visst är jag fin!"


Gabriel har fått örat rengjort och vill vara ifred och tvätta sig.


Sigvard försöker följa efter men vågar inte riktigt, han vet ju att Gabriel inte alls vill brottas i tornet.


Två soldyrkare.


Sigvard "Vad gör du Gabriel? Får jag vara med Gabriel? Gabriel..."


Greta "Jag tänker i alla fall ligga här och bara sova... Fast..."


Greta "Vad gör du Gabriel? Gabriel?"


Gabriel tvättar sig och njuter av värmen.



Gabreil mår bättre men är inte helt bra, det kommer fortfarande en massa skräp ur örat och han går omkring och lutar örat neråt. Hans penicillinkur tar slut på tisdag och jag misstänker att han kommer att behöva en annan sort för att infektionen ska försvinna. 

Veterinären såg inga polyper i örat men om problemen fortsätter kommer de kanske att behöva kolla örat under sövning igen. 

2 kommentarer:

  1. Vilka njutarkatter! <3 Greta ser så go ut där hon ligger helt utsträckt och har det så skönt! Pratar hon med dig på andra bilden. / Anne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon sa nog till mig att inte bara stå där utan klappa henne på magen eller knö mig ner där också istället.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...