onsdag 17 augusti 2016

Icke då!


Borgen är nystädad, fönstren tvättade och Gabriel på plats igen. Man måste ju passa på när solen skiner.


Lille Fjant har haft bråda dagar, det är jobbigt att titta på när matte städar och man måste ju underhålla henne och småprata med henne hela tiden.


Issy "Visst får jag också plats i borgen Gabriel?"
Gabriel "Nä! Din skärm är i vägen!"


Issy "Men snälla Gabriel, jag vill också hemskt gärna ligga där i solen..."
Gabriel " Icke! Det blir ingenting med det. Dessutom måste jag tvätta mig och har inte tid att lyssna på dig längre. Tvätta, tvätta, tvätta..."


Lilla Issy sitter besviket kvar och väntar, kanske ändrar han sig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...