lördag 13 augusti 2016

Allergisanering pågår


Man gör vad man kan när man inte kan göra så mycket.

Lillan nyss hemkommen på fredag förmiddag efter ytterligare en provtagning, därav plåstret på frambenet. Lite lätt förvirrad och samtidigt överlycklig över att vara hemma igen, finns det något hon verkligen avskyr så är det att åka till veterinären.

Vi kommer att få besked på måndag om hur vi ska gå vidare med hennes behandling.


I väntan på resultaten på blodprovet...


Issy är allergisk mot den mesta maten men också mot pollen, damm och kvalster. Problemen med njurar och lever kan jag inte göra något åt men jag kan göra mitt bästa för att städa här hemma. Jag är visserligen en pedant redan från början och tur är väl det när man ska göra rent allt man äger, jag behöver inte flytta på en massa saker för att komma åt men det är jobbigt att gå in med ambitionen att man ska göra rent allt man äger.

Eftersom jag inte kan vara säker på att hon int tuggar på dem och de dessutom samlar damm så kastade jag alla växter. Den stora mattan i vardagsrummet åkte också ut.


Nya städprylar inhandlade, bland annat golvmoppar så jag inte måste dra fram dammsugaren hela tiden. Mopparna är dessutom bättre ur allergisynpunkt.


En liten nospuss...


Gabriel "Visst städar du för min skull också matte? Och visst får jag vara med och städa?!"


Issy funderar över vad i hela fridens dar matte ska ha allt till...


och sen blir hon sådär mammig igen som man visst bara måste bli när man har tratt på sig och är en liten siamestjej.


Det är mysigt att bli kliad där man själv inte kommer åt...


och när man inte riktigt får plas i mattes knä får man balansera med foten i golvet.


För sitta hos matte ska man hela tiden när man har tratt... eller i alla fall när hon inte badar eller dammsuger.






2 kommentarer:

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...