fredag 26 december 2014

Värme

Med vintern kom kylan och lilla Issy med sin korta päls och totala brist på under ull (underbart ur städsynpunkt för hon fäller ju inte) gick omkring och frös. 

En del av problemet var att det drog kallt under en av balkongdörrarna och i väntan på att det skulle fixas av fastighetsskötaren åkte jag ut och handlade lite nödvändigheter i november. 

När katterna var små hade de en fårskinnsfäll men den blev rätt ofräsch efter några år, nu har jag köpt en sprillans ny som lillan kan borra ner sina kalla fötter i.

Issy "Åh, den luktar himlans mysigt."
Gabriel "Kan man äta den?"


Lillan bökar runt i fällen. Jo då, den fick mycket väl godkänt.


Steg två i att höja värmen för Issy, vinterbäddning i djupa hängmattan. Jag tog bort sommarkudden och la dit en ny dunkudde och en fleecefilt istället.
Gabriel var först att testa och trampade nöjt omkring i korgen. Lillan låg på våningen ovanpå och tittade imponerat på när Gabriel var så modig och testade direkt istället för att titta på håll.



Fast det tog inte lång tid innan hon vågade känna efter hon också och bäddningen fick MVG.


Steg tre i att värma lillan, jag har köpt en ny värmedyna eftersom den gamla blivit lite väl ihoptryckt och inte kändes riktigt elsäker längre. Issy älskar den och fattade på några sekunder vad det var.
Det enda negativa med dynan är att jag bara använder den när jag sitter bredvid och det hjälper ju inte Issy när jag är på jobbet och hon fryser.


Gabriel och Issy vräker sig i nya sängkläderna.
Gabriel "Myyysigt... och varmt..."


Gabriel "Släck lampan tack, vi sover faktiskt."


4 kommentarer:

  1. Plötsligt var det en husse här som blev inspirerad att köpa värmedyna...
    /A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det, mina älskar sin. Ibland sitter Issy där och blänger på mig för att den inte är varm. Då är det bara att slå på strömmen åt henne :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja dom kan verkligen konsten att slappa tillsammans :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...