måndag 18 juni 2018

Nykastrerad Sigvard

Igår kväll var de så där söta med varandra att mitt mattehjärta bara smälter och jag hoppas på mera sådant när Sigvard lugnat ner sig efter kastreringen. 


Mitt minne brukar vara bra men för säkerhets skull satte jag upp en lapp på dörren igår kväll, det har varit så mycket nu att jag känner att jag blivit lite tankspridd. 


Inte nöjd liten kille. Ingen frukost och så får man sitta i buren och höra att matte tar fram matskålen till Greta och så måste man åka bil och bli lämnad hos veterinären.

Matte var inte heller jättenöjd, det ska bli skönt när det här är gjort men jag avskyr att lämna mina små hos veterinären. Jag blir så orolig.


Jag passade på att köpa en ny tandborste och en liten mus till Greta och Sigvard, något ska man väl ha när man varit duktig.


Han var rätt vild och rastlös när han kom hem och har inte somnat ännu fast han varit hemma i 4 timmar men han låg ner och vilade i 5 minuter i alla fall. Han har ätit och druckit och gått på lådan och det är väl det viktigaste ändå.


Sigvard har fått rådet att gå ner lite i vikt och se upp med maten nu när han är kastrerad, vi får väl se vad han tycker om det. Jag ska börja med att minska på torrfodret och ge mer blötmat istället så får vi se vad som händer med vikten.


Stooora pupiller på nyvaken liten kille.


Det är roligt att busa med Greta även om man är lite groggy och hon är överlycklig över att inte vara ensam längre.






Greta har inte varit ensam många gånger förut. Den här gången var hon väldigt upprörd när jag kom hem och hon blev jätteglad när jag öppnade buren och Sigvard var med tillbaka. Kanske minns hon att för inte så länge sedan tog jag med mig Gabriel och kom tillbaka med en tom transportbur?

Stackars liten, hon var så glad över att vi kom tillbaka båda två. 



Sigvard gör sitt bästa för att få av tratten, hoppas veckan flyger förbi så att jag kan ta av den igen. Han ska ha den i tre till fem dagar, hönsmatte tycker att fem dagar låter bra så att vi inte tar några onödiga risker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...