tisdag 25 oktober 2016

Issy är så besviken!


Just nu är det inte lätt att vara en liten blå siames i vårt hushåll. 
Issy är djupt besviken på matte som inte fattar någonting!


Vad är det då jag har ställt till med den här gången? Jo min sjukskrivning är slut och jag har börjat jobba igen och eftersom jag inte är riktigt ok ännu var jag helt slut när jag kom hem.
Issy fick sin kvällsmat direkt och så gick jag och la mig.

Problemet uppstod när jag vaknade ett par timmar senare för då hade Issy glömt att hon hade ätit och blev jätteglad för att nu skulle hon få mat! Fast matte är ju så dum så hur mycket Issy än grät, suckade, buffade och spann så öppnade matte inte skåpet och tog fram en ny burk...

Katastrof!


Issy "Mutter, mutter, mutter... Snåla matte... Min mage är sååå tom... Jag får inte ens ligga på mattes mage längre, jag måste ligga på hennes ben. Staaackars lilla mig..."


För den som inte varit ägd av en siames kan jag berätta att en sur och besviken liten siatjej muttrar och suckar konstant samtidigt som hon ger sin matte besvikna och uppgivna blickar.

Det slutade med att hon fick mat en gång till innan jag la mig. 
Curlingmatte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...