lördag 2 februari 2013

Issys hemlighet

Lilla Issy är frusen av sig, även om inomhusluften är varm så är golven kalla och hon söker sig till värme hela tiden.

Här gömmer hon sin nya skatt, hon har nämligen fått en egen hemlis.


En alldeles egen värmedyna.

Elvärmedynan i all ära men den kan jag ju inte lämna på när jag går till jobbet. Den här värmer jag i mikron innan jag går till jobbet och så håller den sig varm länge.


På plats under fleecefilten. Issy och Gabriel älskar den och ligger i korgen och värmer sig så fort jag lagt dit den.

10 kommentarer:

  1. Skönt hon har det med sin varma filt!
    Var har du köpt den kudden? Blev lite sugen att värma mina katter oxå:)
    Hur länge håller den värmen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon älskar den verkligen och fattade direkt, nu står hon och trampar när hon ser att jag stoppar dynan i djupa korgen :)

      Jag köpte den på Lidl för strax under 50-lappen. Jag tror katterna själva värmer upp den igen också för den är varm i många timmar om de ligger där.

      Det är inte vatten i dynan utan någon sorts gel.

      Radera
  2. Åh vad skönt med en värmekudde!/ Anne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja siameser har ju ingen underull så de blir faktiskt lite kalla när det går ner mot minusgrader inne.

      Radera
  3. Vad smart & gott för dem (kat IV katter är ju små värmesökande missiler ;)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns bra att kunna se till att de är varma på morgonen när jag går hemifrån :)

      Radera
  4. Våra missar uppskattar när vi använder vetevärmen som är en kudde med hela vetekorn i som man värmer några minuter i micron. Toppen för kalla fötter eller ont i magen och skönt för en liten tunnpälsad misse. Tips från Tage (oriental)!
    Kram, Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en bra idé med vetekuddar också :) Tack för tipset!

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...