torsdag 12 januari 2012

Rosa Ljung

Jag samlar på vita Rosa Ljung-figurer och hämtade en ny på posten idag, katterna skulle naturligtvis undersöka den noga. Bilderna är lite suddiga för att de är tagna på avstånd, jag satt i soffan och Issy var inte medveten om att jag tittade på henne.

Först en bild på nya katten, jag gillar nog inte riktigt guldmålningen och kommer inte att köpa fler av den här modellen. Tills vidare får den stå i fönstret.



Lucas och Issy studerar nykomlingen.



Issy "Ska du sitta där? Vad är du för en figur?"



Issy "Du luktar spännande..."



Issy "Jo då, du duger nog. Puss på dig!"

9 kommentarer:

  1. Min matte har visst en sån där katt nånstans i gömmorna , hennes är visst helvit säger hon ?
    Gulligt kort på Issy när hon pussar på den "nya" katten :)

    SvaraRadera
  2. Åh, de är så fina! Jag har med några stycken, inte bara vita dock. Men gillar de skarpt!!

    SvaraRadera
  3. Vad kul med fler som gillar dem :) Jag tycker också om figurerna i andra färger och har en häst och en katt med brunt mönster i hallen men den här med guld får jag inte att passa in med resten av inredningen.

    SvaraRadera
  4. Åhh va fin den är jamar mamma. Hon vill också ha en sån fin figur i vårt fönster.

    SvaraRadera
  5. Vad roliga katterna är som ska undersöka nykomlingen som "bara" är en porslinsfigur. :) Tycker den är fin med guldmålningen! / Anne.

    SvaraRadera
  6. Ja hela gänget bruka noga studera alla varor varenda gång jag handlat och det går inte att lura dem, de hittar alltid allt nytt.

    SvaraRadera
  7. Tycker det är så underbart när man lyckas fånga dem på bild när de inte har "någon aning" om det! Sött.

    SvaraRadera
  8. Den var ju fin. Har några katter från guldkroken keramik men jag vet inte om det är rosa Ljung som designat just dom. Köpte en söt fågel des. Rosa ljung i förra veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fåglarna är också jättefina, jag har några i sovrummet. Ugglorna är fantastiskt söta tycker jag :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...