torsdag 28 juli 2011

Brottsplats: klösträdet

Gabriel "Jodå, det kanske ser oskyldigt ut vid första anblicken men något allvarligt har hänt!"



"Titta bara längst upp i trädet..."




"Det är knappt så jag tror det själv, vår hängmatta har varit försvunnen i flera dar och sen plockade matte fram den igen och sa något om tvätt vad nu det ska betyda?"




Liten Gabriel tittar olyckligt på när jag monterar ihop katternas älskade hängmatta. Issy och Lucas då, reagerade inte de undrar ni kanske och självklart var de också upprörda. Stackars Lucas har stått och kramat om översta pelaren gång på gång och Issy har suttit och gråtit nedanför men tyvärr vägrar de medverka på bild i sitt upprörda tillstånd.

"Är det verkligen sant? Kan du sätta ihop den igen?"



Gabriel ""MIN hängmatta!"
Lucas "Suck, såhär ska det bara inte va matte!"



Issy är naturligtvis först ut att kolla att allt är som det ska.
Issy "Hmm, den luktar allt annorlunda tycker jag..."



Issy "Resultat godkänt men rör inte min hängmatta igen matte!"

4 kommentarer:

  1. åhhh vilket fint träd!!! Fast - tvätta hängmattan... det låter liiiiite onödigt! I alla fall om det tar mer an en trettondels sekund...

    nosgos å allt det bästaste!
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. TVÄTTA hängmattan ??!!
    Varför då då ???

    SvaraRadera
  3. Vilken rysare! En försvunnen hängmatta, som dessutom inte luktar som den ska när den väl är tillbaka. Ni får ligga och parfymera den med Trion-doft så mycket ni bara kan. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Trion tackar för stödet och hälsar att de är glada att det finns katter och deras människor som fattar hur upprörande hela händelsen var :)

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...