onsdag 11 augusti 2010

Liten olycksfågel

Häromdagen fångade Gabriel en insekt i vardagsrummet, den surrade ganska irriterat och lät som en geting men jag hann aldrig se vad det var. Gabriel åt snabbt upp den och gick sen omkring och såg förvånad ut och slickade sig runt munnen. Igår såg jag att han var lite svullen på läppen och idag ser det ut som om han har ett litet sår där. Lyckligtvis är det helt torrt och han verkar inte ha ont alls, äter och dricker och busar som vanligt men man blir ju lite orolig.




Klon skadade han förra veckan, när jag kom hem låg en blodig liten klohylsa på soffan och efter att ha kollat igenom alla katterna såg jag att Gabriel hade gjort illa sig i tummen. Det är torrt och fint och han går som vanligt och bryr sig inte om jag tittar på det.



Jag passade på att ta en bild på undersidan av tassen också, han har så söta rosa trampdynor.



"Hur många bilder ska du ta egentligen? Jag vill sova nu"

3 kommentarer:

  1. Ibland kommer det verkligen ståk av otur. Skönt att Gabriel inte har ont av det i alla fall. Klon låter ju jätteläskigt! *ryser* Bettet måste ha tagit väldigt lyckligt, om man kan säga så förstås? Vi är så glada över att Gabriel mår bra trots alla olyckor. Han verkar vara en cool kille, som hellre vill sova just nu än posera. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Tur att det inte verkar vara så farligt.
    Det är otäckt när de blir bitna och svullnar upp mycket, särskilt om det är kring munnen och nosen.

    SvaraRadera
  3. Ja fy vad rädd jag blev när jag fattade att han gjort sig illa. Idag har sårskorpan lossnat och det ser fint ut på läppen om än lite tunnhårigt.

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...